上智 大学院 総合人間科学研究科 2024
20/70

1)The paper has originality and contributes to the knowledge base of a relevant field of education. 2)Research topic is well-defined. 3)Relevant literature is reviewed sufficiently and cited appropriately. Data are used appropriately. 4)The argument is presented logically and coherently. 5)The paper is written in a clear manner and the way that follows the format required, including the ─ 112 ─4月に実施する専攻ガイダンスで配布する「博士前期課程の研究スケジュール(指針)」にて、詳細を確認すること。 Students must review “Schedule of Master’s Studies in the Graduate Program in Education” carefully and familiarize themselves with the tasks they need to fulfill. ディプロマ・ポリシーに掲げた能力等を把握するために、提出された論文を次の水準及び審査項目について審査する。 1) 研究の内容が教育研究に寄与し、オリジナリティを有すること。 2) 研究テーマが十分に絞り込まれた明確なものであること。 3) 先行研究が十分に参照され、明記されていること。引用が正確になされていること。 データが適切に処理されていること。 4) 論文の構成が組織立っており、論理が明晰で、論旨が一貫していること。 5) 論文の言語表現が的確で正しいこと。また、目次、註などに関する体裁が整っていること。 table of contents and a reference list. 【研究指導スケジュール/Research Guidance Schedule】 【修士論文審査基準/Criteria for Master's Thesis Evaluation】

元のページ  ../index.html#20

このブックを見る